فروش ویژه آتی

یک کرم دور چشم خوب چه ویژگیهایی دارد؟

کرم دور چشم را به عنوان یک لوازم آرایشی ندانید. مصرف کرم دور چشم برای پیشگیری از چروک شدن دور چشم الزامی است. همه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم کم کم پا به دوره میانسالی و پیری می‌گذاریم. در این دوران، کلاژن‌های پوست از بین می‌روند و به طور تدریجی، چروک‌های پوستی ایجاد می‌شود. دور چشم نیز از بخش‌های مهم در چهره است که با چروک شدن آن، سن افراد بیشتر به نظر می‌رسد. یکی از راه‌های خوب و مهم که در مراقبت از پوست دور چشم کار ساز است، استفاده از کرم مخصوص دور چشم است. در ادامه با ویژگی‌های یک کرم دور چشم خوب آشنا شوید.
بهترین کرم دور چشم را انتخاب کنید!
پوست دور چشم نازک و بسیار حساس است. اگر در خرید لوازم آرایشی دقت کرده باشید، معمولاً روی کرم‌ها و پنکیک‌ها، درج شده است که از استفاده کردن از این لوازم آرایشی در دور چشم اجتناب کنید. دلیل این موضوع حساسیت بالای پوست دور چشم است. اما محصولاتی هم برای مصرف دور چشم تولید شده‌اند تا علاوه بر خاصیت ضد آفتابی خود، دوره جوانی را طولانی‌تر کنند.

به طور کلی ویژگی‌های یک کرم دور چشم خوب عبارت است از:
 کاهش چین و چروک‌های دور چشم
کاهش پف دور چشم
 روشن کننده و از بین برنده تیرگی‌های دور چشم
بازسازی سلول‌های پوست دور چشم
 ویتامین رسانی به دور چشم
ترمیم و جوانسازی پوست دور چشم
آبرسانی دور چشم
سفت کننده ناحیه دور چشم
ویژگی‌های گفته شده ممکن است در یک کرم دور چشم خوب پیدا شود و گاهی نیز باید برای هر یک از این ویژگی‌ها، یک کرم دور چشم جداگانه تهیه کرد.

کرم دور چشم
از چه سنی مصرف کرم دور چشم را شروع کنیم؟
همیشه میگویند پیشگیری بهتر از درمان است. از کرم‌های دور چشمی که از چروک شدن دور چشم پیشگیری می‌کنند، پیش از شروع این عارضه استفاده کنید. سنین جوانی بهترین سن برای استفاده از کرم‌های دور چشم است. حتی اگر هنوز هم سیاهی و چروک‌های ریز را روی پوست دور چشم خود مشاهده نمی‌کنید، باز هم استفاده از این کرم‌ها را جدی بگیرید. به طور کلی تا 20 سالگی نیازی به استفاده از کرم‌های دور چشم نیست اما از سن 20 سالگی به بعد، باید استفاده از این کرم‌ها را جدی بگیرید.

کرم‌های دور چشم دارای چه موادی هستند؟
یک کرم دور چشم خوب، حاوی موادی است که سلول‌های دور چشم را ترمیم و بازسازی می‌کند. معمولا کرم‌های دور چشم خوب، دارای هیالورونیک اسید غلیظ هستند تا علاوه بر آبرسانی، چین و چروک اطراف چشم را کاهش دهند. انواع پروتئین‌ها و عصاره‌های جلبک‌های خاص نیز در این کرم‌ها یافت می‌شود تا علاوه بر انعطاف پذیری و مرطوب کنندگی دور چشم، عملیات لیفتینگ دور چشم را هم انجام دهند. لایه برداری نامحسوس کرم‌های دور چشم، برای افرادی که می‌خواهند از تیرگی دور چشم رهایی یابند، بسیار موثر است.

ترکیباتی که معمولا در کرم‌های دور چشم یافت می شوند شامل کافئین، آلفا هیدروکسی اسید، رتینول، عصاره چای سبز، ویتامین کا و ویتامین سی، آنزیم Q10، پپتید، ویتامین E و A و لایه بردارهای ضعیف است که بسته به نوع کرم دور چشم، درصد هر کدام از این مواد تغییر می‌کند.

کرم دور چشم شب یا روز؟
کرم دور چشم برای افرادی که در طول روز از این کرم استفاده می‌کنند متفاوت‌تر از افرادی است که از کرم مخصوص دور چشم شبانه استفاده می‌کنند. کرم دور چشم اگر روزانه استفاده شود باید حتما ضد آفتاب یا همان ضد اشعه ماورای بنفش را داشته باشد. در خرید کرم دور چشم به میزان SPF آن توجه کنید. در صورتی که شبانه از کرم دور چشم استفاده می‌کنید، کرم‌های دور چشم فاقد SPF را خریداری کنید.

 

 

چه کرم دور چشمی مناسب من است؟
هدفتان از خرید کرم دور چشم چیست؟ آیا می خواهید پف چشمانتان کمتر شود و یا چروک‌های سطحی دور چشمی شما از بین برود؟ شاید هم به دنبال کرمی هستید که تیرگی دور چشمانتان را برطرف کند؟ قبل از خرید کرم دور چشم، نیاز خود را بشناسید.

کرم دور چشم برای از بین بردن پف اطراف چشم
با افزایش سن، کلاژن‌های اطراف چشم به مرور ضعیف‌تر شده و از بین می‌روند. چربی‌های زیر پوستی نیز بالاتر آمده و پف چشم را ایجاد می‌کنند. کرم دور چشم برای از بین بردن پف‌های اطراف چشم مناسب‌اند، به شرطی که کرمی که خریداری می‌کنید در ساختار خود رتینول و پپتید داشته باشد. این دو ماده باعث تحریک کلاژن سازی شده و مجدداً کلاژن‌های اطراف چشم را تقویت می‌کنند.

کرم دور چشم برای کاهش تیرگی دور چشم
اگر دقت کرده باشید با کاهش وزن و تماشای بیش از حد موبایل و لپ تاپ، معمولا تیرگی دور چشم بیشتر می‌شود. البته گاهی هم این تیرگی‌ها ارثی است و با افزایش سن پدیدار می‌شود. نوعی از تیرگی که در اطراف چشم مشاهده می‌کنید حاصل برجستگی‌های رگ‌های خونی در زیر پوست است. در واقع هر چه رگ‌های زیر پوستی بیرون زدگی بیشتری داشته باشند، دور چشم تیره‌تر خواهد بود. کرم دور چشمی که بدین منظور خرید می‌کنید باید دارای کافئین باشد تا عروق خونی را سفت‌تر کند و تیرگی دور چشم را بکاهد. کرم‌های لیفتینگ و لایه بردار دور چشم نیز برای افرادی که پوست خشک دارند و پوست مرده در اطراف چشم آن‌ها تجمع یافته است، مناسب است.

کرم دور چشم برای پوست‌های خشک
هر چه پوست خشک‌تر باشد، چین و چروک‌ها سریع‌تر و عمیق‌تر ظاهر می‌شوند. اگر پوست شما هم بدین گونه است باید از کرم‌های دور چشمی که خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی دارند استفاده کنید.

آقایان هم کرم دور چشم بزنند!
با این که آقایان کمتر به این موضوع توجه دارند اما پیری فرآیندی اجتناب ناپذیر است و خانم و آقا نمی‌شناسد. کرم‌های دور چشم آقایان معمولاً سبک‌تر از کرم‌های دور چشم خانم‌ها است و بیشتر، موادی که جذب سریع دارند در آن‌ها به کار رفته است. این کرم‌ها دقیقاً مناسب پوست آقایان تهیه شده‌اند و باعث تحریک کلاژن سازی پوست و افزایش الاستین می‌گردد.

گران بودن کرم‌های دور چشم نشان دهنده کیفیت آنها نیست!
با این که کرم‌های دور چشم مارک قیمت‌های بالایی دارند، اما هر نوع کرم دور چشمی مناسب شما نیست. شاید گران‌ترین کرم دور چشم را استفاده کنید و دچار حساسیت شوید. پس ملاک انتخاب خود را قیمت کرم دور چشم نگذارید. از کرم‌هایی که رنج قیمتی متوسط دارند شروع کنید و هر بار، کرم دور چشم خود را ارتقا دهید تا زمانی که بهترین کرم دور چشم را که دقیقا با پوست شما سازگار است، پیدا کنید.

 

1400/05/06
  • (0)
  • 294
  • چاپ صفحه
نظرات ثبت شده کاربران
تعداد نظرات ثبت شده :
فرم ارسال نظر
  • نام و نام خانوادگی :
  • پست الکترونیک :
  • نظر شما:
  • کد امنیتی:
درحال ثبت اطلاعات....